Minulla on semmoinen facebook-sivu jonne minä lataan kuvia mun maalauksista. Kun on oma sivu, voin seurata sivun statistiikkaa, mm. reaktiota. Joka kerta kun julkaisen kuvan, siellä on yksi joka klikkaa "piilota julkaisu". Ai että mun ärsyttää. En ole ketään pakottanut sivustani tykkäämään enkä sitä seuraamaan. Miksi ihmeessä se joku on alunperin alkanut seuraamaan jos ei halua nähdä päivityksiä. En edes julkaise kovin usein, yritän pitää siinä tolkun ja kohtuuden. Tulee semmoinen fiilis, että on jotenkin tyrkky. Kerran minua sanoi erityisherkkien facebook-sivulla yksi tyrkyksi. Meni muuten tunteisiin. Olin kommentoinut yhtä postausta, jonka henkilö hetken päästä poisti. Yritin vain olla avuksi. Pisti kyllä miettimään se kommentti. Oonko minä aina ollut tyrkky? Jännää miten jotkut sanoo että oon kopea, jotkut sanoo että kovis, pahalla tuulella, vihainen, pelottava ja nyt sitten tyrkky. Totuus on se, että olen omissa ajatuksissani, minua häikäisee helposti ja olen vanhentunut. Yksi naapuri sanoi jo monta vuotta sitten, että näytän ihan vanhalta mummolta. Olin silloin jotain 45 vuotias. Miksi jotkut saa sanoa kaiken ääneen?

Minun aivothan siis toimii niin, että sinne jää pyörimään kaikki negatiivinen ja ikävä palaute. Siitä pitäisi aivot kouluttaa pois. Lainasin kirjastosta kirjan jonka avulla voi tehdä harjotteita. Kun vaan olisin nopeampi lukemaan. Luen ainakin kolme kertaa hitaammin kuin pitäisi. Joudun lukemaan uudestaan ja uudestaan lauseita, kun tarkkaavaisuuteni karkaa jonnekin kesken kaiken. Asioiden mieleen painaminen on myös vaikeaa. Pelkäämpä, että se on Alzheimerin taudin hyvin varhaisia vaiheita. Ennen en tarvinnut kirjanmerkkiä. Painoin vain mieleeni mille sivulle jäin. Nykyisin se ei enää onnistu. Yritän käyttää aivojani monipuolisesti. Soitan ukulelea, kuuntelen monenlaista musiikkia, maalaan, pelaan scrabblea, lumikenkäilen, uin, kävelen, joogaan, meditoin, luen, virkkaan, tapaan ystäviä ja sukulaisia ja kirjoitan. Yritän nukkua 8-9 tuntia, vältän myrkkyjä, melua, huonoja ihmissuhteita, typeriä radiokanavia ja tyhmentävää musiikkia. Olisi kyllä tosi terveellistä välttää myös niitä huonoja ja negatiivisia ajatuskulkuja. En minä niitä ajattele, vaan minun aivot!