Katsoin tässä eräänä päivänä jotain tanskalaista puutarhaohjelmaa. Olen katsonut aika paljon myös tanskalaisia sarjoja ja sisustusohjelmia. Olen käynyt Tanskassa kymmenen vuotta sitten. Minun mielestäni Tanskassa on kaunein valo mitä olen nähnyt. Olen hyvin visuaalinen ihminen ja kiinnitän huomiota tällaisiin asioihin. Sisustusohjelmissa heidän kotinsa näyttävät todella kauniilta pehmeässä valossa, luonnollisten materiaalien kaunistaessa tilaa. Puu, punokset, korit ja keramiikka ovat parhaimmillaan Tanskassa auringon alla. Eilen kun katsoin ikkunasta ulos koti-Suomessa, kauniina kesäpäivänä, oli maisema lähes puhkipalanut ihan ilman kameraa siinä välissä. Oletko huomannut, miten usein digikuvassa tausta palaa puhki. Siitä tulee valkoinen läntti. Suomessa valo on kovaa ja varjot jyrkkiä. En tiedä kokeeko muut näin ja onko se totta.  Ehkä Tanskaa ympäröivä meri tuo pienen kosteuden aina ilmaan. Ehkä valo tulee hieman eri kulmassa sinne kuin tänne. Jostain olen lukenut, että Cornwallissa Brittein saarilla on hyvä valo maalata. Saksassa on kuulemma niin saasteista, ettei sinne kannata matkustaa maalausreissulle. PYH. Siinä meni mun yksi unelma mykkyrälle. Meillä on miehen kanssa haave, että otamme joskus vapaata työstä ja vuokraamme talon Saksasta 1-3 kuukaudeksi. Ajattelin maalata siellä vesiväreillä tokuttomat ajat. Saasteista tai ei, mehän mennään.